Vanedjur

Det känns som att springa i ett ekorrhjul och inte hitta vägen ut. Och vad betyder det? Känslan av meningslöshet infinner sig ibland. Vad är meningen med livet, finns det ett annat universum? Skit samma. För tillfället. Just nu lever du i nuet. Ta vara på de stunder du har. Men samtidigt. Livet går bara runt. Som ett ekorrhjul. Runt runt runt. Hela tiden. SLUTA. Det bryr sig inte, livet. Det fortsätter. Oavsett om du vill eller inte. Så vad ska man göra? Ta vara på tiden i hjulet. Gör det bästa av det. Försök bryta ditt invanda mönster. Men samtidigt, det är ju just det vi är vana vid. Våra invanda mönster. Vi vanedjur. Så prioritera. Men hur då? Skola för att få en trygg framtid, nära och kära för att få en varm framtid? Vad är poängen? Jag har ingen aning. Fortsätt du att springa i ditt ekorrhjul. Jag vill inte. Men jag orkar inte hitta utvägen. Inte just nu. Jag är ett vanedjur. Jag . Jag. Jag. är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0