En servitris bekännelser.

Det är inte mitt fel att du sitter inomhus, när det är sol ute. Det är inte mitt fel att kunden innan dig har en jobbig beställning. Det är inte mitt fel att ni inte får maten samtidigt. Det är inte mitt fel att det är fullt. Det är inte mitt fel att det inte smakade bra. Det är inte mitt fel att du måste betala för dig. Det är inte mitt fel att det är italiensk musik. Det är inte mitt fel att människor pratar högt. Det är inte mitt fel att köket har stängt. Det är inte mitt fel att vi inte tar bordsbeställningar. Det är inte mitt fel att telefonen ringer. Det är inte mitt fel att du är missnöjd med ditt liv. Cheer up or shut up.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

hurra!! dammade du av det gamla uttrycket? underbart kära vän. det bästa är om du faktiskt säger det till dina gäster också :)

2008-04-26 @ 23:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0